2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Писмо до Някого
..my morals got me on my knees
I"m begging please stop playing games
...
but you got to understand
that I need a man
who can take my hand
yes I do
„За силно впечатлените вход забранен”. Така бе озаглавен един от малкото разкази на Вапцаров. Убедително заглавие, а? Напоследък четях Хемингуей, а после Захари Карабашлиев – каква неподозирана комбинация. И двамата са безобразно поглъщащи. И вдъхновяващи, трябва да призная, щом ме подтикнаха и аз да изрисувам преживяванията си с думи (красиви, прости, или пък само думи). Снощи се замислих над доста неща, докато се разхождах сред опушената дискотека със списание Harper’s в ръка. Затикнат е входът за твърде емоционалните. А ние не можем да бъдем силни със слабостите си. Както в „За мишките и хората” на Стайнбек, изцеждам и изстисквам импулсивно всеки трепет, всяко наглед нищожно вълнение; не пропускам нищо, втурвам се презглава, дори и да знам, че съзнателно рискувам после да попадна в графата „силно впечатлени”, за които входът е забранен, а изходът е преди началото. Тъжна констатация.
А дали си мислиш за мен – това е въпрос, прокарал се интуитивно в обърканата ми хаутична главичка. Не, главичка, не звучи достатъчно представително, напротив – лигаво е. Напоследък се хващам да съм по-артистична по онзи неубоздан и освободен начин – казвам, или по-скоро от устата ми се прокрадват, думи и реплики, които допреди време не бих си и помислила (може би от сдържаност, а може и от малодушие, в някаква странна, недефинирана метаморфоза). И без да си го признавам ти си тук – между нотите, загнезден здраво и нелогично в ритъма на рока. И косвено също. Чета Карабашлиев в полумрачните, залязващи часове на деня, между 5 и 8, след осемчасов работен ден, сгъната на две на дървен стол в столична библиотека, чета и се усмихвам полувинчато...”Бохемската рапсодия” на Куун пише той. Това си ти. А навън трополят стари, повехнали от времето и все по-шумни трамваи. Забивам поглед в някакъв поизволен разказ (послъгвам, разказа се казва Wait till you see me dance и съвсем не е като да не го търсих целенасочено и упорито дълго време) и там сред различните шрифтове прочитам George. Не кой да е George, а онзи, който се преструва, че му е хубаво в неговия си свят, онзи George който се заблуждава, че нещата които прави му доставят наслада, и продължава да се крие – илюзорно. И това в разказа!, задушния автобус по залез слънце, George и задръстена здрачаваща се София. А ти дали си помисли за мен, докато оставяше сърцето си да се рее под звуците на музиката?
Писмото ми не е до никого – съвсем в другата посока, той е за Някого. Епиграфът ми не е на Шели или пък на Elizabeth Barrett-Browning, но пък простите думички от ритмичната комерсиална песен на Duffy казват много за „емоционалното ми състояние” (силно казано, то си ми е перманентно, болестно заболяване). А за силно заблудените път има ли? За изход дори не смея да помисля.
Защото след това се прераждаме.